Shock me like an electric eel

Eey peeps, waz'up?

Joda, visst är jag tillbaka! Tillbaka i arbetslöshetsvardagen, and it fuckin sucks I tell ya.

Jag har varit på visit i två svenska städer sedan sist och jag måste säga "Sverige är trots allt fantastiskt vackert så här års". Jag har fått hangup på stadskärnor och byggnader. Minst en gång om dagen har jag sagt att det är så vackert så att det gör ont. Visst det brukar jag säga, men med en viss ironi i rösten. Nu har det var på fullt, blodigt allvar.

Först flyttade jag ner lillasyster till Kalmar. Där skruvade vi mest ihop möbler och tävlade om vem som hade värst armhålesvett. Av någn konstig anleedning prata vi norrländska heela tidn, folk på vägn gloddä som sataar men vi had jättkul. He som deras probläm om de har ohumor. Vi for som vilsna schälar in på Ikeja mens vi högt deklarerad att de va som andra gångn vi va dä i hela livt. Förlåt Norrland för att jag gör lite narr av dig, men det är inte utan att jag narrar mig själv med för jag är ju en del av dig. The key is självdistans.

  


Sen åkte jag till Lisa i Norrköping och kollade så hon hade det bra och det har hon! Lisa kan verkligen det där med att piffa till matbordet. Jeezez alltså, det var servetter, dukar, assietter på skålar, you name it va. Tack kära Lisa för den finfina gästfriheten du visade mig. Nästa gång du äter hos mig ska jag kosta på mig papperstallrikar med mönster på! Såååå myyysigt (obs ironi som inte hörs)

  


Danke bitte für alles, JL och Lisa.

Peace
Angie

Kommentarer
Postat av: L

Har man en mor som är som hon är, så är det lätt att hamna i träsket! haha!

2009-09-01 @ 17:06:02
URL: http://elajza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0