Klok far föder klok dotter

Yo alles!

Min fina Pappa ska fara bort på långsemester till Vietnam [vjetnamn]. Då behöver han ju lite hjälp med markservicen här på hemmaplan, men min Pappa är smart och förutseende. Därför ser uppgiftsfördelningen ut som följande:

Angie L ska: hämta in posten lite godtyckligt random (en extra stor brevlåda på 50-fucking-liter är inhandlad), skotta vid eventuellt snöfall (observera att vi befinenr oss i ett område som med 99% inte kommer få snö innan Pappa kommer hem), köra upp hjulpår med bilen vid eventuellt snöfall (observera samma sak som i parentesen innan), låna bilen med gratissoppa.

Farmor och Farfar ska: vattna blommorna. Inget mer.


Jag får nog medge att det är en mycket passande fördelning. Jag kan inte påminna mig någon gång då jag inte har lyckats ta död på allt levande som jag fått i uppdrag att vakta. Och som en cliffhanger vill jag bara berätta att mamma åker bort på en långweekend snart. Jag får inte följa med för jag ska vakta katterna...



Peace
Angie  

Kommentarer
Postat av: L

Svartarbetar du? Inte bra :)



Jotack, det var illa i söndags men jag tror att frankrike klår det mesta. Då var det inte nådigt! Sorry!

2009-11-04 @ 12:02:48
URL: http://elajza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0