Byta karriärstege

Yo!

Jag har kommit på att jag har valt fel bana för min kommande karriär. Jag skulle istället för koggare blivit rockstjärna. Jag menar, det är där romanserna finns.

Ta som exempel Brucan. Han sjunger om Mary, Wendy, Rosie, Sandy och dessutom de icke namngivna objekten honey, little girl, baby, perfect size seven, och picture of a pretty little miss för att exemplifiera ett urval av hans erövringar.

Veteranen Bob Dylan är såklart inte sämre och har doppat den i Alberta, Corrina, Delia, Maggie, Sadie, Nettie, mrs. Henry, Peggy-o, Sally Sue Brown, Sara, Brownsville girl och en sugar baby.

Lasse W är väl lite mer diskret och namnger inte sina kvinnor (elle förresten, en Anna tror jag att han avslöjar..?), däremot kan väl ingen undgå att förstå att bakom varje låt ligger minst ett skjut.

Romansräven Leonard Cohen (♥) satsar på en medelväg med följande kvinnor som troféer: Suzanne, Marianne, Nancy, Alexandra, Heather, winter lady och lady midnight. Men de flesta av hans låtar innehåller ju en uppenbar antydan till rajtantajtan.

Note to self: Gör om gör rätt!



Peace
Angie

 


Kommentarer
Postat av: L

Du är ju för cool!

2009-11-18 @ 20:47:31
URL: http://elajza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0