Så här är det jämt

Jag har tänkt sjukt länge, "jag måste skriva nåt inlägg"..."jag måste skriva nåt inlägg"..."jag måste skriva nåt inlägg"...."jag måste skriva nåt inlägg"...ni fattar poängen. Saken är ju bara att det blir svårare och svårare att ta sig för saker ju längre man väntar. Så är det med allt.

Jag kör min sedvanliga punktlista om vad som är nytt i livet:
* Mer stress
* Aplånga dagar på min praktik
* Jag hatar min kvällskurs ännu mer, om det är överhuvudtaget möjligt
* Tänker mer och mer på min systeryster i snöstaden - när sågs vi sist? 2008, 2009?? Jag minns ej
* Sämre minne och ökad förvirring
* Förbättrat hälsotillstånd för farmor
* Sommarjobb på Gröna Lund, start maj...och ända till september
* Kommer antagligen flytta i maj

Jag räknar ner, till allt. Slut på skolan, till 20 maj, till slutet av maj, till slutet av sommaren, till slutet av de första åren på ett nytt jobb, till slutet av ens arbetslivstid....Mina kalendrar backar upp mig.

Dagens lärdom: Sinnelagsetiken suger

//Z - som i Zorro

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej du, zc, det här håller inte längre. jag har några sanningens ord att säga till dig, men jag tänker inte skriva det här. men du sitter ju egentligen inne med svaret själv. som du skriver, du räknar ner till allt, skolan slut, sommarjobb slut, första arbetsåret slut. sluta räkna ner allt och börja lev här. det som finns runt hörnet är inte bättre bara för att den nuvarande stressen är borta, för då finns det ny stress. resten säger jag irl. ta hand om dig, för i slutänden är det ingen annan som kan göra det. kram puss kram

2009-03-11 @ 16:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0