ahhh

Måndag igen, seeegt som vanligt. Fast extra segt idag för jag är förkyld, inget kul alls. Men jag var på Haugen-gruppens kontor idag och skulle löneförhandla. Herregud, det gick ju som det gick. Har aldrig gjort något sådant förut så spänt och nervöst var det, men jag kunde iaf förhandla till mig en aningen högre än vad de hade tänkt sig fast att jag kanske skulle ha sett att det var en tusenlapp högre. Har bestämt startdatum också, börjar om precis två veckor. Kommer att få en egen dator och ytterligare en mobil så snart så lägger jag nog ner den andra mobilen jag har. Kan ju inte springa runt med tre olika mobiler, måste se lite proffsig ut. Letar för fullt efter en lägenhet i Norrköping, inte alls lika lätt. Eller det finns ju en del lägenheter men antingen ligger de för långt utanför stan eller så är det inflyttning den 1juni och det är aaalldeles för sent. Måste flytta in senast 1 maj, I know snabba bud. Får hålla tummarna!

Var i Västerås i helgen. Åkte tillbaka igår kväll. Har nog aldrig varit så trött som då. När vi kom till Norrköping (bara fyra mil kvar till Linköping) höll jag på att somna. Ögonen orkade inte fokusera på vägen längre, såg typ ingenting. Läskigt, men fram kom vi tillslut. Helgen var kanon, om man inte räknar ett fall på hal is, början till förkylning och för tunn jacka.

Har fixat kjol till Diplomeringen nästa helg också. Mormors skitsnygga långa svarta sammetskjol. Låter kanske lite knas men den är faktiskt skitsnygg. Lite för stor men det är inget som syns. Så skönt så!

Nu börjar det bli jobbigt, längtar alldeles för mycket. Om man nu kan göra det?

Ciao,
L

p.s Angie, jag kan inte skriva någon lista om en stad för jag behöver inte en sån. Ska ju flytta till Norrpan så en lista om Linköping blir bara överflödig. Men det var väldigt kul att höra att du har det bra. d.s

Kommentarer
Postat av: al

vaddå "aningen högre än vad de hade tänkt sig fast att jag kanske skulle ha sett att det var en tusenlapp högre"? vad betyder det, hur mycket fick du? jag har inga gränser när det gäller att fråga om pengar. inga gränser alls. men jag är jättejättejättenyfiken :).

2009-03-02 @ 20:22:32
Postat av: L

det betyder att de satte en väldigt låg lön, 21 500kr, och jag tyckte det va alldeles för lågt! Så jag argumenterade upp den till 23 000kr. Fast egentilgen skulle jag velat ha 24 men men.. va ju sjuk så jag hade inte energi att bry mig tyvärr.

2009-03-03 @ 10:28:29
Postat av: al

ja jag föstår att du ville ha högre, men 23 papp är inte dåligt alls, men man kanske har föreställt sig mer minst, 25 iaf. men hello 23 liksom. grattis grattis. då vet vi vem som betalar nästa runda i baren då ;) lisa: öhhj barren, en femliters dom hitåt

2009-03-03 @ 15:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0