Dumhuvud

I min värld finns det tre saker som kan framkalla den där känslan av fullkomligt övermänsklig eufori, så pass övermänsklig att den nästan tippar över och blir obehaglig. Eller, den blir obehaglig, såvida man inte kan tillfredsställa känslan. Framkallarna är från tredje plats räknat:
3. Mat. Fast den ska vara god, extra god. Så där god att man inte kan göra något annat än att äta och tugga. Den ska vara så god att man blir tårögd över tanken att man har maten i sin mun. Slutligen ska man tveklöst kasta sig över tallriken och slicka upp det sista. Så god ska den vara.
2: Orgasm. Den är ju självförklarande en bra upplevelse, sen kan den såklart vara bra, mer bra eller ännu mer bra. Jag tror inte att det behöver förklaras mer.
1: Musik. De där alldeles speciella låtarna som är så perfekt sammansatta så man blir helt paralyserad när man hör dem, nästan drogad. Ja, man blir nog faktiskt drogad. Det rycker i hela kroppen, särskilt i taktstamparfoten. Man vill bara hoppa ur sitt skal för att på något vänster komma närmre musiken, kanske lyckas röra vid den.
 

Så, hur krånglar man sig då ur att det tippar över och blir en jobbig känsla?
Mat: Man äter.
Orgasm: Man ehh ehh... Lite generad blir jag av sådant här måste jag erkänna så jag gör det enkelt för mig http://sv.wikipedia.org/wiki/Orgasm
Musik: Det går inte.


För att göra det hela mer påfrestande så är jag en hang up-person. Jag hänger mig totalt åt ett väl utvalt set med olika grejer. Tills jag tröttnar. Men fram tills dess att jag tröttnar är jag som en nybliven förälder. Så när jag har ett par låtar som jag tycker är bättre än orgasm, då lyssnar jag bara på dem. Jämt. Hela tiden. Var jag än är. Vad jag än gör. Samma låtar om och om igen. Samtidigt driver de mig till vansinne och det är väl kanske orsaken till överkonsumtionen. Mycket vill ha mer va? Jag försöker spela låtarna på gitarren för att stilla den där gnagande känslan. Funkar inte. Jag försöker att sjunga med för att känna låten i mig. Sitter på letssingit.com nätterna igenom. Funkar inte. Jag försöker gå ut bland folk när jag lyssnar för att tvingas till behärskning. Funkar inte, varken behärskningen eller handlingen som botmedel. Jag försöker att låta bli att lyssna. Funkar inte, i mitt huvud bor en livs levande positivhalare. Han heter Eilert. 

Sen kommer uttröttningen. Och herre gud vad den är efterlängtad. Livet leker, solen skiner och ett gäng nya låtar går på repeat. Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag är rätt dum i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Albert

Nu vet jag att du inte har några läsare på bloggen - och jag kan försäkra dig om att jag endast tittat på bilderna - men jag ville ändå passa på att kommentera när jag hade vägarna förbi.



Ditt inlägg känns som en homage till Oscar Wilde-citatet (fritt översatt av mig) "Det enda sättet att bli av med en frestelse är att ge efter för den." Det är beundransvärt, men väcker också en del nyfikenhet.



Jag förstår hur punkt ett (1) och tre (3) fungerar, men punkt två (2)? Jag är medveten om att kvinnor har möjlighet till multipla orgasmer och som jag förstår dig rätt menar du att du, vid orgasm, brukar orgasmera dig till fler orgasmer?



En tolkning av din skrift jag skulle ha lättare att relatera till, men som jag inte är säker på att jag skulle kunna hitta belägg för i själva texten, är att det är någon aktivitet som leder till orgasm som du inte kan få nog av. Som du fortsätter med till orgasmen infinner sig.



Oavsett tolkning har jag svårt att se hur det skulle kunna vara något problem.



Störigt att inte kunna låta bli att lyssna sönder en låt? Ja, det köper jag. Matkoma? Been there, done that. Men orgasm? (Eller sex till orgasm?) Det har jag svårt att se hur det kan bli för mycket av.



Lite fler illustrationer hade förmodligen gjort det lättare för mig att förstå.

2010-11-05 @ 08:33:09
URL: http://albertbloggen.blogspot.com
Postat av: Angie

Wow, en kommentar och en lång en. Tack Albert!

Jag vet däremot inte riktigt hur jag ska förklara vad jag menar. Det är nog enklare att göra face to face. Det blir nog en mer givande diskussion när kroppsspråket och hela kittet kommer med.

2010-11-05 @ 22:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0