Turnédag 3, en svettig kväll (eg. mamma bortrest dag 3, en ensam kväll)

Jag drar av ett imponerade soloriff på gitarren (eg. jag hänger inte alls med medan låten fortsätter spelas från datorn)

Publiken jublar (eg. katten jamar för att han vill ha vatten)

Jag slänger gitarren i golvet (eg. jag lägger den ifrån mig för fingarna värker något djävulskt)

Jag äntrar mitten av scenen och improviserar en jenkaschottis och litar fullt på att mitt husband fortsätter att spela (eg. jag vickar frenetsikt på rumpan för att göra slut på mina sista krafter för att få maximal träning och musiken i bakgrunden spelas fortfarande från datorn)

Publiken skriker av beundran (eg. katten igen, nu vill han gå ut)

Spotlighten bländas av och jag kliver av scenen (eg. solen går i moln och jag tuppar av efter träningspasset)

Publiken vrålar "en gång till, en gång till" (eg. den andra katten kommer in och jamar efter mat)

Jag ställer upp på ett extranummer, solosång a capella blir det (eg. jag "sjunger" solosång a capella)

Jag måste omedelbart utrymma scenen då publiken blir på tok för närgångna av sin upphetsning över min fantastiska performance (eg. grannen kommer hem och jag har ytterdörren öppen)


Peace
Angie

Kommentarer
Postat av: L

Låter som att du kan underhålla dig iaf :D

2009-09-09 @ 20:44:00
URL: http://elajza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0