ska jag plocka henne åt dig?

Eller så är det kanske någon som bör plocka henne åt mig

Trevlig morgon, solen skiner och fåglarna kvittrar. Upp stiger Lisa med glatt humör (trots att klockan är kvart i sex). Gör sig i ordning tar sin lilla bettan (cykeln) ner till stationen för att  ta tåget till Stockholm. Först nästintinll påkörd av en bil som kom runt hörnet. Okej, det var helt och hållet mitt fel. Lite för bråttom och tittade inte ordentligt. Kom fram till stationen. Gammal äcklig uteliggar tant kommer fram och frågar om jag har något mellan 0-25kr. Jag funderar (eftersom jag aldrig ger uteliggare pengar). Känner att mitt humör är så pass uppåt så varför inte. Skakar ut de mynt jag hade (hade inte lappar heller). 8kr räcker jag över till uteliggartanten. Hon tittar på dem och sen glor hon irriterat på mig och säger, "har du inte mer?" Jag svarar "nej". Hon blänger vidare med irriterad min. Jag tittar på henne och säger bara med rätt barsk min. "Ha en trevlig dag då!"

HUR kan en uteliggare som knappt har några pengar och som ber om lite pengar allt mellan 0-25kr bli sur över att jag ger de kronor jag har på mig? Skulle det ha varit bättre om jag inte gav något alls eller?

Nej jag säger bara det. Plocka henne! Men gör det med tång, hon luktar!

/L

Kommentarer
Postat av: löjtnant angie l

Sir, yes sir!

2009-05-14 @ 11:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0