hepp

jag är lite upprörd nu. jag håller nämligen på att träta. jag träter om pengar med den som brukade vara, ja, livskamrat kan man nog säga. det är sånt som bara hände rpå filmer där det ska vara så himla dramatiskt och förstås i varje avsnitt av glamour eftersom manusförfattarnas fantasi sedan länge har torkat. nej, nej så är det tydligen inte då. och som jag träter sedan. ögonen glöder och fingrarna har blivit klor. munnen har aldrig producerat så mycket saliv som spottas ut i en rätt så grov sprayformation vid varje uttalat ord. isn't it lovely.

jaja, vi är tillbaks i hörnefors nu. det är skönt att komma tillbaka hit. även om sara familj är en fin samling så är man ju ändå borta. sen tycker jag att det är lite jobbigt för jag blir extra påmind om alla de jag saknar hemma, när sara är hos sina. men i förrgår bokade i alla fall jl en biljett hit för att hon ska komma och hälsa på. hurra hurra hurra. satan vad vi ska göra stan då, va.

och en till grej. jag har börjat kolla på kamera igen. det är så roligt. och jonas, sara boyfriend and tillika sambo, fiance you name it, jaja. jonas har också börjat kolla på en dslr (heter det så) så vi satt igår och snackade rätt så nördig typ:
J: amen en kompis va han kunde sälja en glögg till mig för 300 spänn
A: ojoj billigt värre. vad var det för glögg då. men 300 är ju typ billigt vad det än är.
J: nä, det var en 70-200. riktigt smidigt
A: satan i gatan. vilket klipp. men f-värde då?
J: ja, tror det va 3,5-6,5.
A: aja, ja det är ju rätt normalt och för det priset liksom.
J: ja så då kan man ju köra på 1000d huset med kit och ha 70-200. fast helst en 18-300. himla bekvämt.
A: ja visst, bara inte f blir för dåligt då
J: helst skulle jag ju vilja ha D-ettan va
A: ja den är fin. finfin.

sara trodde vi drev med henne. och då vill jag verkligen poängtera att den där kameradiskutionen är en väldigt grund en.

aja, ska fortsätta söka artiklar nu. på måndag flytta jag. yeeey. packa upp, finally.
kram peace your beloved angie


Kommentarer
Postat av: L

men va jobbigt, stackare! du vet, jag är ekonom och jag kan lära dig aaaalllt jag kan om pengar :D



tjing tjing!

2009-01-29 @ 16:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0