svårt att tro

Jag har alltid undrat över om det verkligen kommer solsken efter regn. Och sen har jag sedan funderat på om alla tänker som jag gör eller om de bara flyter med och hoppas på att allt en dag kan bli bättre, är det verkligen så? Jag har haft många filosofier om vad som egentligen händer och vad det beror på. Efter alla dessa timmar i undran har jag nog kommit fram till att, kanske låter lite klyschigt men men, ödet faktiskt är rätt trevligt att tro på. Många tror på den där gubben som sägs sitta på ett moln uppe i skyn gluttandes på oss mindre förstående människor, men hur sjutton skulle han ha kommit dit upp om han inte en gång i tiden var en människa och i så fall är han inte bättre än någon annan som har gått bort. Alltså tror jag nog inte att hans uppehälle är särskilt beständigt, däremot har ju ingen kunnat konstatera vad ödet egentligen är. Det blir därmed en intressant vinkling vad gäller saker och ting. Alltså har jag kommit till slutsatsen att ödet påverkar allt. Händer någonting är det förutbestämt att det ska vara så, inget att göra åt. Man kan ju inte direkt påverka det men man kan ju förmildra konsekvenserna men det är en annan historia....

Med det här ville jag bara säga att min stora slutliga genomarbetade analyserande layoutade ambitiösa välstrukturerade (men med lite sämre språkgransning) magisteruppsats har ödet bestämt att sätta högsta betyg!!! Helt tokigt! Något som varken jag eller min kära partner kunnat ana har skett, VG all over the place! Kaaaatshing, in i väggen! Med detta har jag alltså avslutat min ekonomiutbildning med flaggan i topp! "Inte illa , grattis!" skulle vissa säga, "Shit va bra" skulle andra benämna det medan vissa bara skulle nicka och le. Vem du tillhör eller inte, bryr jag mig inte riktigt om just nu för i den här stunden får jag skryta om något som jag verkligen är stolt över och som ingen kan ta ifrån mig. Det händer inte ofta eller snarare det händer aldrig och därför tar jag tillfället i akt och gottar mig. Imorgon är en ny dag som kan bli beskuggad av något nytt inte alls lika roligt, sååå "this one is mine!". Att ödet har bestämt att just jag faktiskt har förstått vad jag har pluggat i 4,5 år är helt otroligt. Första året trodde jag aldrig att den här perioden skulle sluta så här eller sluta över huvudtaget, men nu står jag här. Färdigbakad ekonom med smilgroparna högt upp vid öronen och väntar på nästa utmaning. Någon som är sugen på en ekonom? Je suis finit et j'espère que mon avenir va être une spectacle très intéréssante... n'est-ce pas?

Nedräkningen för nästa härliga sak har faktiskt redan börjat. Så dagar, timmar och minuter ska nu sammanställas och begrundas i brist på annat intressant.

Ciao!

//L

Kommentarer
Postat av: Zandra

Congrats =)

2009-01-28 @ 08:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0