potatis, morötter eller aubergine?

Nepp, inget av det är rätt. Squash är det jag har ägnat min morgon åt. Oh herregud vad jobbigt det var. Spelade i 45min med Lena och det var inget lätt pass direkt. Hade typ hjärtklappning efter 10min och kände mig spyfärdig efter 15min; ingen bra början, men alltid en början! Ska se till att spela squash oftare, kostar bara 25kr för en halvtimme innan kl 10. Ingenting egentligen, plus att vi tjyvade en kvart på banan bredvid när vi var klara med vår halvtimme. Fruktansvärt bra träning, får se om jag kommer upp ur sängen imorrn. Så skönt att Lena är tillbaka i la stada, får igång träningen igen. Har varit alldeles för slapp på senaste tiden, men det går ju att ändra på. "Det är ju bara februari" som min mor sa. Det är väl sant, behöver ju inte stressa allt . Det räcker ju med att skolan alltid går i 110.

Satt och lyssnade på Run DMCs låt "It's like that" häromdagen. Kändes som om jag var tillbaka ett x antal år, bekymren var borta och gamla minnen började flöda i huvudet. Alltså musik kan verkligen få en att minnas en massa saker. De flesta låtar jag lyssnar på har jag minnen till och nya låtar skaffar jag mig minnen till. Det kanske är sjukt att  inte bara ta låten för vad den är istället för att  jag sätter en karaktär på den. Jag kommer ihåg mina förstå två CD-skivor. Det var "Thriller" och "Dangerous" av Michael Jackson. De är än idag två av mina favoritskivor. Jag kan alltid lyssna på dem och känna mig glad. De kommer aldrig att gå ur tiden. Det är något visst med Michael, galet nog, trots allt han har och inte har gjort. Men hans musik kommer aldrig att dö på samma sätt som att jag nog aldrig kommer att kunna lyssna på en låt bara för att det är en låt och inte associera den med något annat.

Idag fick jag höra att jag är så glad och strålar nuförtiden. Det var riktigt kul att höra. Jag vet ju själv att jag nog kan ha varit lite nere ett tag utav olika anledningar, men det känns enormt bra just nu. Allt har inte klaffat men jag njuter och är nog faktiskt en hel del gladare. Hade en sådan kanonkväll idag, kommer att gråta floder när vi Linkan-tjejer kommer att splittras. Mycket roligt och galet disktuerades och skrattades åt. Det var ett tag sen jag hade sååå himla kul, och fler gånger hoppas jag på att det blir!

Nu ska jag drömma sött och lyssna lite på Michael!

Ciao,

//L


p.s jag vet att jag skriver ofta men jag har börjat tycka att det är riktigt underhållande d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0