Ett, tu, tre...

".... på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det....."
 
Nej, skämt och sido så var det inte det jag va ute efter med titeln. Fick mig en tankeställare igår, faktiskt given till mig om man nu kan säga så. Kanske ska kalla det uppdrag eller utmaning istället. Den verkar i alla fall gå från person till person. Rätt vettig sådan också. En som fler borde ägna sig lite tid åt. En som kan vara väldigt nyttig att flundra på en stund, eftersom den innefattar tre saker. Jaaa, nu kanske man kan undra vad det är jag babblar om. Men det är så enkelt att allt det är snacket rör en lista bestående av tre punkter där man skriftligen konstaterar vad man är bra på. Till saken har jag en liten fundering (som vanligt). Frågan är om tre saker man är bra på är samma tre saker som man tycker är roligt. För oftast är det ju så att det man tycker är roligt är man ganska bra på. Sen har ju allt det här att göra med vilken nivå eller djup som man vill utgå ifrån. Vissa tänker kanske fysiska saker de är bra på att göra, som typ att spela gitarr, medan andra börjar fundera på djupare känslomässiga saker. Jag kommer nog i alla fall bara rada upp tre saker som jag kan tycka passa på mig, och kanske som jag har hört att andra anser att jag är bra på. Har inte en aning om vilken nivå det hela hamnar på, får väl bli upp till de som läser att klura på.

Here we go!
 
♦ Jag är bra på att bry mig om vad andra tycker och tänker. Att försöka sätta mig in i hur andra har det och att ge råd och stötta.

♦ Jag är bra på att flamsa runt och inte säga något vettigt överhuvudtaget utan bara vara och njuta.

♦ Jag är bra på att vara strukturerad, ha koll på saker och ting. Måste även tilläggas att jag är bra på att komma i tid då det verkligen gäller. Vet jag att jag kan vara 5-10 min sen, så är jag det.

Vet inte om det här gav något utöver det vanliga. Fast de här tre sakerna stödjer litegrann mina funderingar kring att man är bra på det man tycker om att göra. Jag tycker om att bry mig och personer jag har i min närhet. Jag fullkomligt älskar att flamsa runt och skratta åt helt sjuka saker samtidigt som jag vill ha koll på saker. Undrar om det här stämmer in på mig? Ha, får väl se om det blir några reaktioner.

Annars har dagen varit bra. Har jobbat på med en inlämningsuppgift till nästa vecka som i princip är färdig. Har dugga på måndag så det är plugg plugg plugg som gäller i helgen. Kul jul!! Fast sätter jag den slipper jag skriva tentan i slutet av mars, vore underbart!

Nix pix, tjenix!

Ciao,

//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0