tomt tomt tomt

hej alla ni! jag har haft en så sjukt bra helg. camilla har varit här förstår ni. vi gjorde en av de allra roligaste utgångarna i fredags. musiken var så himla klockren (how about everybody med backstreet liksom). och vi var allihopa perfekt dragna. ja ni fattar, allt som är svårt att få till stämde överens. och så gjorde jag en utmaning, jag vinkade upp en kille på dansgolvet. men han ock hans kompis satt och råglodde på oss (kanske för vi var de enda som dansade, de enda som vågade dansa) och då tyckte jag att det var en bra träningschans. sen totalignorerade vi dem. men hallå, han såg ut som en dvärgscout.

jaja när jag är så uppåt ska jag faktiskt passa på att skriva några bra saker om umeå som jag kan läsa när jag är nere och minnas när jag flyttat härifrån:
-det är fint när luften glimmrar i silver av snöpartiklar.
-det är häftigt när man får jag-är-i-fjällen-känsla på väg till skolan.
-det är himla skönt att ha 200 meter till krogen. speciellt när man ska hem på natten.
-det finns finfina affärer här som inte skulle finnas om det inte vore för studenterna. jag kommer alltid sakna kii.
-man blir väldigt mätt av skogis skogshuggarmål för 65 kronor.
-det är korta avstånd mellan områdena här. det tar 10 minuter att gå till nydala som ligger väldigt off.
-om man vill kan man lätt känna sig assnygg.
-de pratar dialekt här.
-om man blir full och spyr är det ingen som tycker illa vara. de gjorde ju samma sak förra helgen.
-rullpizza (hatkärlek),  kaffeost och palt.
-systemet har öppet till 8 på kvällen. perfekt om man vill fortsätta festa efter epp'n.
-iksu.
-om man blir jättesjuk är det bara 300 meter till NUS, dit alla andra jättesjuka stackare i hela norrland får åka.
-man kan stöta på en same om man har tur.
-det finns en fin kille här
-norrlands huvudstad, woohoo.

sen ska jag lista några minus
-himlen kan aldrig vara helt klarblå eftersom värmeverket på ålidhem konstant pyr ut gas.
-våren kommer sent.
-långt hem och dyrt att flyga.
-polistvåorna är på umedalen istället för campus.
-kaffet i mit-fiket blir bara surare och kostar nu 7 kronor (6 kronor med kaffebiljett). helt sjukt pris. tre kronor mer än när    
  jag började.
-ica ålidhem är en av sveriges dyraste ica-affärer.
-det kommer ta minst tre månader innan jag kan använda mina nya, superfina träskoklackskor pga snön.

ja så ser min lista ut. nu utmanar jag er att göra samma sak om en valfri stad

camilla och jag skrev varsinn jättebra presentation på match igår. det var mycket roligare att göra det tillsammans. det blev inte lika alvarligt då. och, nu kommer poängen, redan imorse hade jag fått en blinkning. ihhhhh. iiihhhh. iiiiiiiihhhh.
jag blev alltså lätt uppspelt. närå, men det var kul.

nu ska jag gå igenom alla bilder från sista halvåret. från asien och nyår och lite fester. kanske går jag och tränar men stepmuskeln är fyra och det är så snart. stepdans låter så svårt. 
men, det blev väldigt tomt när camilla åkte. lilla, fina camilla.

kram hej då till alla studenter och arbetstagare, i synnerhet en arbetstagare
från er idol angie
peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0