Jag vet precis vem du menar

Den här beskrivningen av en kändis kläckte farmor ur sig nu när de var här i Umeå. Hon och StorFredrik (som pratar skånska) (jag gör inte narr av dialekten, jag försöker bara skapa en så verklig återgivning som möjligt) hade en diskussion om melodifestivalen.

StorFredrik: Asså, naaaeeej  ja kajn ba-a ente se på sketen. Ja haotaorr melodoiefestivaulen.
Farmor: Men, han...Åh vad heter han...Han med kortbyxor.
StorFredrik: ----
Farmor: Sigge, vad heter han som sjunger i kortbyxor?
(Farfar) Sigge: Ja, va fasen. E det inte han, Bard. Alexander Bard.

Så, för att summera inlägget så är mitt citat, eller snarare kluriga fråga:
Vem är det som sjunger i kortbyxor?



De citatet var kanske inte så användbart, men ack så roligt. Men för att ni ska få något användbart, tänker jag ge er ytterligare ett:
Random guy/ Random peeps
Så sjukt användbart. Jag använder det hela tiden. Det som är så roligt är att jag hörde det av just en random guy i
sam-huset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0