vem och vad bestämmer egentligen?

Dagens kluring;
Jaa, precis den frågan ställde jag mig själv imorse. Vem i sjutton är det som bestämmer vad jag vill göra och vad jag gör? Självklart kan ju svaret vara tvådelat men efter ett litet tag kom jag nog fram till att jag och vad jag vill har rätt liten del i det hela. Allt påverkar liksom varandra och gör så att tiden går. För jag måste verkligen tvätta men jag vill gärna sova, vilket gör att min sovtid som jag verkligen vill ha kommer att minska för att jag måste ha rena kläder. Exempelvis vill jag gärna ha ett grymt jobb (eftersom jag precis har tagit examen) men det funkar ju knappt eftersom det är lågkonjunktur och alla företag har ont om pengar och drar ner på personal. Jag söker ju jobb som jag vill göra men det går inge vidare pga att marknaden är som den är. Det kanske låter lite konstigt men förhoppningsvis så kan man förstå tänket. Jag kom på någon låt som går typ "... nothing can stop me now...", kommer dock inte ihåg vem som sjunger eller vad låten heter, men jag började fundera på om det verkligen kan vara sådär. Kan man verkligen hamna i en situation där inget kan hindra en? Har inget bra svar men det tåls att tänka på...

LIVET
Och så vidare till vad som egentligen försigår. Snön vräker ner, jag som precis sa till Angie igår att här är det barmark. Ha! Tydligen inte längre, eller det är ett väääldigt tunt täcke som lär smälta bort innan dagen är slut. Annars så lunkar livet på, händer ju inget uppseendeväckande eller märkvärdigt de närmaste dagarna, dvs. fram till på onsdag. För på onsdag är det presentation i kursen. Första presentationen utav någon av grupperna, kan bli intressant och se om vi har uppfattat alla uträkningar rätt och om upplägget är något så när hållbart. Men men, den dagen den sorgen. Känner inte att jag bryr mig särskilt mycket ändå, så länge det blir ett godkänt i slutet. Helgen kommer däremot bli kanon. Sjukt, att man redan börjar längta till den. Måndag har ju inte ens passerat än. Men shit, vad ska man annars ha som sporre när vädret är som det är och allt känns rätt trist för stunden. Eller låt mig omformulera, inte precis allt men majoriteten av saker i alla fall. Är ju på väg till nästa station....

Förresten måste denna länk kollas in, http://www.bubbleroom.se/produkt/andersen-lauth/10751/lond-lace-dress.aspx. Så himla snygg klänning. Kan den användas som långklänning vid en bankett är frågan? Jag är kär i den.

Ännu en sak som har påverkat min tvätt; det var någon annan i tvättstugan innan mig vilket gjorde att jag fick lov att sätta mig här och skriva istället. Galet, så det kan bli! Så nu ska jag ta ett varv ner igen till min ej-boka-i-förväg-tvättstuga. Håll tummarna!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0