kan fjädrar vara tunga?

Ska på nästa intervju på Haugengruppen på måndag. Då är det VDn som ska granska mig. Känns lite läskigt. Jag hoppas att jag kan göra ett gott intryck. Företaget verkar trevligt och roligt att jobba för så det gäller ju att passa in. Undrar vad de vill veta mer om mig, eller det kanske bara är en sista kontroll? Han som jag träffade förra gången nämnde något om något "farfars-förfarande", att VDn även ska få sig en uppfattning av kandidaterna. På samma gång så borde ju han som intervjuade mig ha gjort sig en uppfattning om vem han vill ha och ska egentligen bara checka av med VDn nu. Ahh! Måste nog sätta på mitt bästa leende.

Annars är det som vanligt fullt upp i skolan. Den här kursen är bara för mycket just nu. Alldeles för mycket grupparbete. Tänk om lärare skulle förstå att det finns en gräns för hur mycket grupparbete man är intresserad av att göra. Det finns ju något som heter blandning av både enskilt och grupparbete. Just nu skulle jag hellre vilja ha enskilt arbete. Segt att hela tiden behöva sitta med hela gruppen och jobba och bestämma tid för varje dag. Men nu är det ju halvtid, inte så lång tid kvar till ovissheten.

Ännu en halv vecka är förbi. Har ju den lyckosamma turen att ha få sluppit skola både måndag och tisdag den här och förra veckan vilket gör att veckorna känns alldeles lagom långa. Att tiden går fort känns väldigt positivt just nu. Orkar inte vänta, tar bara en massa tid. Jag vill var där nu. Men för att allt ska bli till det bättre så krävs nog ändå tid. Det är väl som ordspråket säger "Tiden läker alla sår". Även skrubbsår hoppas jag. Några djupa sår finns inte och kommer förhoppningsvis inte heller. Några skrapsår som läker hyffsat snabbt men som nästan värker mer än ett djupt stort sår har det blivit . Med lite ömhet och omplåstring börjar de sakta läka. Det svider men huden blir starkare. 

Nu är det promenad som gäller, måste ventilera allt! Lena är sällskapet.


Ciao,

//L



"I'm invariably late for appointments - sometimes as much as two hours. I've tried to change my ways but the things that make me late are too strong, and too pleasing."  (Marilyn Monroe)





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0