näst sista veckan i början av mitt nya liv

Ja, så var det endast två veckor kvar i Linköping. Känns lite vemodigt på samma gång som jag längtar till att få bo i min egna lägenhet igen. Bor i en kompis lägenhet för tillfället. Är väldigt tacksam för att jag fick låna den nu men inget går ju upp mot sin alldeles egna lägenhet. Och den är min om precis två veckor. Gud så overkligt! Jag har blivit vuxen. Jag har tom bestämt mig för att köpa pappas blåa volvo. Jag som alltid hatat volvo, som alltid har sagt att jag vill ha en svart blank Audi A3. Men icke, inte den här gången. Men någon gång i framtiden ska jag ha det precis exakt på poängen så som jag alltid velat ha det. Den dagen dröjer nog men en vacker dag ska jag se till att den kommer.

Om två veckor ska jag börja leva! Jag har satt upp budget för de kommande två månaderna och för första gången får jag pengar över. Helt fantastiskt att se. Blir helt lycklig i hjärtat av att veta att ekonomin inte kommer att göra att jag har en stor fet klump i magen en vecka i månaden för att pengarna inte räcker till. Livet börjar helt enkelt att ordna upp sig till det bättre! Nästa steg är bara att skaffa sig vänner i Norrpan, om inte annat kan ju alltid åka hem till Er tjejer! Kommer ju trots allt en halvtimme närmare efter flytten.



Några konstateringar under dagen:
  • en 90-säng är verkligen inte en millimeter större än 90 cm i bredd
  • att gamla gubbar verkligen går långsamt vilket påverkar alla som går bakom, samt att de inte hör när man kommer och går förbi utan nästintill får hjärtattack när man kommer i bredd med dem
  • en dator verkligen gör att ögonen ser riktigt sömndruckna ut
  • att en smörbytta aldrig riktigt helt kan tömmas trots att man skrapar och skrapar
  • en tom mjölkförpackning i kylen verkligen kan göra en besviken när man kommer hem
  • tuggummi är fruktansvärt nödvändigt efter en hel dag i kaffets tecken
  • att det gör ont att "gå in" nya skor
  • att om man är blöt om handen hejar man inte på en ny person som kommer in i rummet

Ja, det va det hele!

Mors i kors! Ciao!

/L

p.s här ska jag bo d.s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0